Zakopane: Kasprowy Wierch

Kasprowy Wierch

Zobacz aktualny obraz z kamery Kamera Kasprowy Wierch panorama w Zakopanem

Widok z Kasprowego WierchuDolina Pięciu Stawów

Kasprowy Wierch w Zakopanem

Myślenickie Turnie to czuba zbudowana ze skał osadowych usytuowana na północnym grzbiecie Kasprowego Wierchu na wysokość 1354 m n.p.m. Na obrazie z kamery widoczna jest panorama roztaczająca się z Myślenickich Turni na Tatry Wysokie.

Na Myślenickie Turnie prowadzi zielony szlak z Kuźnic. Z postoju busów kierujemy się w lewo, a następnie w prawo na utwardzoną kamieniami drogę. Początkowo biegnie ona prostopadle do toru ruchu kolejki linowej, musimy jednak uważać, żeby nie zejść z zielonego szlaku. Na pierwszym rozwidleniu tras kierujemy się w lewo. Kawałek dalej stoi budka Tatrzańskiego Parku Narodowego, w której kupujemy bilety do parku. Po kilku minutach od rozpoczęcia wędrówki przejdziemy pod trakcją kolejki linowej, co oznacza, że znajdujemy się już w Dolinie Kasprowej. Następnie mijamy Polanę Kasprową, a po około 30 minutach dochodzimy już do celu. Do samych Myślenickich Turni trasa prowadzi przez las regla dolnego, i nie jest ona mocno męcząca, jedynie delikatnie pod górkę. Natomiast dalsza część szlaku za Myślenickimi Turniami jest o wiele bardziej męcząca, dlatego też warto tu chwilę odpocząć.

2015.02.16 - Przykładowy obraz z kamery na Kasprowy Wierch w Zakopanem

Zakopane Kasprowy Wierch

Na Myślenickich Turniach usytuowana jest stacja pośrednia kolejki z Kuźnic na Kasprowy. Tutaj, osoby korzystające z kolejki przesiadają się do kolejnego wagonika. Obok budynku stacji znajduje się polana z ławkami. Warto też chwilę poświęcić na podziwianie widoków, gdyż z Myślenickich Turni widać Giewont, Dolinę Goryczkową, polanę Kalatówki oraz Dolinę Kondratową.

Obraz z kamery pochodzi ze strony pkl.pl